Copywriting ali tekstopisje je eno najvišje plačanih oblik pisanja. Definirano je kot ustvarjanje besedilne vsebine za namen oglaševanja ali drugih oblik spletne prodaje.
Skupaj z optimizacijo spletnih strani lahko copywriting prinese neverjetne rezultate v prodaji.
Če vas že zanima kaj sploh tekstopisje je v osnovi in kako točno vpliva na uspeh vaše spletne prodaje, berite spodaj. V tem prispevku smo namreč razložili vse kar o tekstopisju morate vedeti in celo vključili primere najuspešnejših slovenskih spletnih strani, ki ga izvajajo.
Kaj je copywriting [in kako vam pomaga pri spletni prodaji]
Copywriting kot takšen, smo že definirali. Kaj pa sestavlja to učinkovito strategijo prodaje?
Sestavlja ga vrsta strateških trikov, ki jih morate za njihovo učinkovitost dobro obvladati. V nadaljevaju prispevka smo tudi nekaj takšnih trikov našteli.
Tekstopisje v večjem delu targetira predvsem bralce. To pomeni, da v uvrstitvi vaše spletne strani (razen nekaj posebnih trikov povezanih s ključnimi besedami) nima večje vloge.
Na bralce vaših vsebin deluje tako, da jih vodi po vsebini, brez da izgubijo interes in pozornost, se ne utrudijo in ostanejo “aktivni.”
To vse poveča možnosti prodaje. Če se že ukvarjate z optimizacijo spletnih strani, boste nekaj takšnih pravil že poznali. Posgosto se namreč uporabljajo tudi v SEO.
Kako tekstopisje pomaga k uspešnosti – Panheat.si | Sončna elektrarna
Spletna stran Panheat.si je svoj izjemen uspeh doživela z uporabospletne optimizacije in izvajanjem copywritinga. Na povezavi sončna elektrarna vidite njihovo spletno stran (na sliki), ki ima zato ogromen mesečni obisk.
Kako se naučiti copywritinga
Copywriting je spretnost, ki se je z nekaj dela, vsak lahko nauči. Ampak, kakor optimiziranje spletnih strani, je tudi tekstopisje nekaj, kar se je vredno naučiti previlno.
Če se boste pričeli učiti copywriting, premislite o nakupu profesionalnega mentorstva, saj se boste tekstopisja hitro naučili učinkovito uporabljati.
Pri tem vam priporočamo mentorstvo uspešnega SEO blogerja v Sloveniji – Matije Zajšek. Njegov SEO tečaj ponuja praktično znanje, ki vključuje izvajanje spletnega in prav tako digitalnega marketinga, pod katerega seveda spada tudi copywriting.
SEO tečaj je pametno narediti tudi zato, ker je tekstopisje nekaj, kar lahko hitro postane vaša kariera.
V tem primeru boste o njem želeli vedeti vse najpomembnejše informacije in trike, ki lahko pomagajo vaši prodaji, ali izboljšanemu pisanju vaših vsebin.
Copywriting vsebina na Prvafina.si – Prodaja terjatev
Spletna stran Prvafina.si (na sliki) je svoje copywriting spretnosti pridobila pri SEO mojstru. Sedaj že več časa piše vsebine, ki pritegujejo velike količine bralcev in tudi kupcev.
Na povezavi prodaja terjatev lahko vidite primer njihove vsebine. Če si v zanjem poglavju tega prispevka preberete pravila tekstopisja, boste videli kako jih Prvafina.si dosledno upošteva.
Nekaj najosnovnejših copywriting trikov
Copywritinga se lahko lotite kot pisanja navadne blog objave, lahko pa tudi sledite nekim določenim trikom, ki dokazano privabijo več bralcev.
Copywriting trike lahko razdelimo na:
- naslovne,
- vsebinske in
- vizualne
Pod naslovne trike bi recimo spadala uporaba ključnih besed na začetku naslova in v nekaj podnaslovih. Pod te štejemo tudi t. i. “so what” pravilo. To je pravilo, ki pravi, da bomo bralca pritegnili samo, če imamo v naslovu napisano tudi korist za bralca.
Če koristi ne napišemo – npr. v naslovu “Copywriting,” bralec pomisli samo “so what.” Namesto takšnega naslova bi lahko napisali:
Copywriting - 10 najpomembnejših trikov, ki bodo dvignili vašo prodajo
Pod vsebinske copywriting trike spada uporaba Bucket Brigades. To so preproste trditve, ki bralca spodbudijo k nadalnjemu branju. Primer bi bil na primer:
- Ampak, to še ni vse!
- Poglejte še to!
CTA ali Call to Acton je prav tako pravilo, ki ga uvrščamo pod vsebinsko kategorijo. To je poslednji klic k akciji na koncu vaše vsebine, ki bralca spodbudi k aktivnemu zaključku. Verjetnost, da bo potem preveril še drugačno spletno stran ipd. se veča.
CTA na Ebonitete.si – Klic k akciji na Bonitete prijava
Na spodnji sliki vidite, kako je spletna stran Ebonitete.si svoje bralce pripravila k ukrepanju, tako da jim za Bonitete prijava ponudi možnost vpogleda v boniteto svojega podjetja.
Na povezavi bonitete prijava najdete njihov prispevek, ki vključuje tudi veliko ostalih tekstopisnih trikov.
Pod vizualne copywriting trike bi seveda spadalo:
- uporaba grafičnih motenj
- uporaba “white space“
- bulleting in bolding
Uporaba teh trikov bralcu ponudi čas za premor med branjem. Koncentracija med branjem preko ekranov namreč neverjetno hitro upade.
Grafične motnje in uporaba “white space” na Magus.si – Bolečine v kolkih
Spletna stran Magus.si v svojih prispevkih pogosto uporablja grafične motnje, ki jih odlično poveže s svojo vsebino. Na povezavi bolečine v kolkih vidite njihov prispevek, v katerem je uporabljenih veliko copywriting trikov.
Več o tekstopisnih trikih si lahko pogledate v spodnjem posnetku, ki odlično razloži njegovo uporabo:
Dodatne informacije o spletnem marketingu in copywritingu: