Zaslužek preko interneta je tema, ki je vse bolj priljubljena v zadnjih nekaj letih. Za tiste, ki se spletne prodaje lotevate šele zdaj, smo pripravili prispevek v katerem lahko najdete:
Kazalo
Kaj sploh lahko prodajamo preko interneta
Preden se posvetimo načinom prodaje, je ključnega pomena, da razumemo kaj sploh lahko prodajamo preko interneta. To namreč vpliva na strategijo prodaje.
Spletna prodaja ima zelo malo omejitev, kar se tiče izdelkov (oz. storitev), ki jih prodajate. V glavnem te ločimo na tri velike skupine:
- izdelki
- storitve
- e-storitve
Izdelki so vsak produkt, ki si ga lahko zamislite – npr. pohištvo, orodja, prevozna sredstva, lepotni izdelki, knjige, sončne elektrarne, … Prodaja izdelkov je navadno zelo natančna, najpogosteje ima izdelek namreč stalno ceno, ki jo določa zanimanje na večjem trgu (in pri konkurenci).
Storitve so dejavnosti, ki jih lahko kupec ali kupi preko interneta in nato prejme v živo, ali pa oboje kupi in prejme digitalno. To so npr. predavanja in mentoriranja, prodaja bonitet in profesionalnega preverjanja strani, prodaja vgradnih omar (ki zahtevajo mere), itd.
Storitve imajo izjemno fleksibilno ceno, ki pa je predvsem odvisna od prodajalca – torej jo določate vi, lahko celo za vsakega kupca posebej (glede na njihoe potrebe).
E-storitve so vrsta storitev, ki pa so skoraj v celoti povezane s tehnologijo. To so npr. filmi, e-knjige, prispevki in raziskave, itd. Prodaja e-storitev poteka podobno kot prodaja izdelkov – najpogosteje ceno e-storitve določa zanimanje na trgu.
Poglejmo torej, kako se lahko lotimo prodaje le-teh …
Prodaja bonitete na spletni strani Ebonitete.si
Spletna stran Ebonitete.si je ena izmed najuspešnejših spletnih strani, ki se ukvarjajo s prodajo storitev. V njihovi vsebini Bonitete si lahko pogledate, kako izgled spletna stran, ki se ukvarja s prodajo storitva.
Takšni obliki spletne strani namreč pravimo Lead generation spletna stran (več o njej kasneje). Skušajte ugotoviti kaj je “sled,” in kje jo obiskovalec lahko pusti. Namig: opazujte, kako kupiti bonitete.
Spletna (tradicionalna) trgovina
“Tradicionalna” spletna trgovina je oblike prodaje, ki poteka enako kot v resnični (fizični) trgovini, le da je prestavljena na splet. Raziščimo, kako deluje.
Lastnik spletne trgovine ste vi in hkrati s tem lastnik vseh izdelkov. To ne pomeni, da ste vi odgovorni za proizvodnjo izdelka, ste pa ga za prodajne namene kupili.
S spletno trgovino prodajamo izdelke (in tudi e-storitve). Izdelki v spletni trgovini imajo stalno ceno, ki jo določa lastnik spletne trgovine – to ste vi. Velika prednost spletne trgovine je, da lahko izdelek, če se ne prodaja dobro, preprosto upostite oz. izključite iz trgovine.
Kot lastnik spletne trgovine ste odgovorni tudi za dobavo izdelka. Če je vaše podjetje veliko, navadno to ni problem, saj dobavo prevzamejo zaposleni. Če je podjetje majhno, pa je to za lastnika lahko še dodatna obremenitev.
Prodaja magnetne blazine Magus na Magus.si
Primer splete trgovine, ki se ukvarja s prodajo izdelka, je spletna stran Magus.si. Na spodnji sliki vidite, da spletna stran ni spletna trgovina, prispevek je namenjen drugačni vsebini, in sicer bolečinah v križu.
Affiliate spletna trgovina
Podobno kot tradicionalna spletna trgovina poteka deluje tudi affiliate oz. posredniška spletna trgovina. Obstaja torej neka spletna trgovina, s stalnimi cenami, ki jih določa lastnik. Tu pa pride do prvih razlik.
V posredniški spletni trgovini vi niste lastnik, ampka posrednik. To za vas pomeni naslednje:
- cen izdelkov ne določate vi (kar lahko otežuje prodajo!)
- prav tako ne izbirate izdelkov, ki so v prodaji
- niste odgovorni za dobavo izdelka
Kot posrednik delujete, ker ste samo prodajalec nekega izdelka, ki ga vi nimate v lasti. Zato tudi dobite manjši delež kupčevega plačila. Pri posredniški spletni trgovini prodajate izdelke, katerih lastnik je v isti državi kot vi.
Velik problem posredniške spletne trgovine je spor med prodajalcem oz. posrednikom (to ste vi) in med lastnikom same trgovine. Prihaja lahko do prevar, predvsem nedogovorjen delež, ki ga prejme prodajalec.
Dropshipping
Naslednja oblika spletne prodaje, ki vam prav tako lahko prinese hiter zaslužek preko interneta, je dropshipping. Ker je oblika precej podobna affiliate trgovini, se v njeno delovanje ne bomo preveč poglobili. Glavna razlika je, da prodajate izdelke, katerih lastnik ni v isti državi kot vi.
To vodi še do pogostejših prevar, ki pa se jim z zadostnimi pogodbami gre izogniti.
Lead Generation spletna stran (& prodaja storitev)
Do sedaj smo govorili predvsem o prodaji izdelkov in e-storitev. Storitve kot take pa je najučinkovitejše preko spletna prodajati s pomočjo spletne strani.
Morda se sprašujete, kakšna vrsta spletne strani, navsezadnje je tudi spletna trgovina neka oblika spletne strani. Lead generation spletna stran se loči po tem, da na njej obiskovalec oz. kupec pusti sled (ang. lead).
Ta sled je najpogosteje poštni naslov, lahko pa je tudi telefonska številka obiskovalca na spletni strani.
Lastnik lead generation spletne strani ste vi. Storitvam, ki jih prodajate določate ceno sami, in jih lahko tudi prilagajate glede na potrebe in zahteve posameznega kupca.
Prodaja storitev z lead generation spletno stranjo – Prvafina.si – Prodaja terjatev
Tudi spletna stran Prvafina.si je lead generation spletna stran. kjer obiskovalec lahko pusti “sled” preko katere lahko vstopi v stik s prodajalcem. To je v tem primeru e-poštni naslov.
Na spodnji sliki, v prispevku Prodaja terjatev, opazujte koliko vsebine je namenjene opisu storitve.
Zaslužek preko interneta s Adsense
Zaslužek preko interneta pa lahko dobite tudi brez prodaje – vsaj ne neposredne. To imenujemo adsense. Že v imenu se pojavi beseda “ad,” kar pomeni oglas. To nam da idejo, da se bomo ukvarjali z oglasi.
Adsense deluje tako, da ustvarite neko spletno stran, katere vsebina ne rabi biti orientirana na prodajo. Pogosto so take spletne strani raznovrstni kuharski recepti, obnove in analize znanih besedil, vodniki za telovadbo in diete, itd.
Takšne spletne strani pogosto generirajo največ obiska. Več kot je obiskovalcev, več jih bo kliknilo na oglas. Vsak “klik” je vreden nekaj centov v skrajnih primerih pa tudi cel evro.
Spletne strani, ki se ukvarjajo z adsense zato imajo ogromne količine obiskovalcev (več milijonov), da sploh lahko to štejemo pod zaslužek preko interneta.
Na majhnih spletnih trgih, kakor je slovenski, je težko doseči redno plačo samo z adsense.
Zakaj adsense ne morate kombinirati z ostalimi oblikami prodaje | Paintball-Ljubljana.si – Lasertag
Adsense ni pametno kombinirati z drugimi oblikami spletne prodaje, ker izgleda neprofesionalno, ter obenem vam dela škodo z odvzemanjem pozornosti od vsebine.
Dobre spletne strani zato ne uporabljajo adsense – primer takšne spletne strani je Paintball-Ljubljana.si, s prispevkom Lasertag, ki ga najdete na povezavi.